Click click My NuffnangX

Saturday, October 29, 2011

I'm Back!!! boooboooo chak!


Salam uols!

Wah!!!! Last belog ni update adalah pada 24 Mac 2011...humak ai...lama tu. Macam la tuan punya belog ni p outstation round the world, padahal dekat idng je pun. Ai ni sibuk la sejak dari las update tu la, macam-macam kena handle mana dengan anak-anak exam blablabla....semua bersangkut paut. Tu yang drag sehari ke sehari nak update konon last2 ha kau berbulan baru nak mai sapu sawang.

Eh lupa pulak nak warwarkan yang aku ni dah ada hobi baru, ni pun salah satu sebab belog ni suram. Nak tau apa hobi baru tu? nak tau nak tau? meh rajin-rajinkan diri scroll...






















I LOVE BAKING

Sejak terjebak dengan dunia baking kek ni semangat semakin berkobar-kobar. Asyik nak buat kek je tiap-tiap minggu. Samapai anak-anak aku pun dah tambah size gara-gara umi depa ni ha, asyik paksa anak jada tester...miaaahhaaaaa....ni bukan kejam tp kan orang cakap, budak-budak kan ikhlas tak pandai menipu so kalau tak sedap depa cakap ja tak sedap tapi kalau sedap depa makan tak ingat la pulak.

Sejak terjebak ni jugak la, rezeki aku makin bertambah, orang pun dah stat oder ngan aku, tak banyak sikit sure ada. Alhamdulillah kan? Rezeki yang stat dari suka-suka dah jadi side income aku lak.

Uols tau la kat Penang ni bukan senang nak dapt kek sedap yg Melayu buat, ada pun kureng (ni bukan ayat masuk bakul angkut sendiri ye tuan-tuan & puan-puan)dan lagi satu yang belum tentu status Halal belambak gak la. Sampai bila kita nak makan kek yg kat depan pintu kaca Bakeri tu tempek Halal padahal ntah betul ke idak, ye dak?

So ni kira titik tolak dari sebab-sebab tu la aku try test market buat kek kat Pulau kesayangan aku ni. Tapi yang bestnya, first customer aku bukan Melayu, walaupun dia bukan orang kita tapi dia percaya dengan hasil tangan aku. Katanya "U punya kek lagi sedap dari beli di bakeri". Mak kembang nak.....Syukur Alhamdulillah, siapa sangka tangan kejung macam aku ni mampu buat kek sedap kan? aku pun tak sangka, Mr Hubby lagi la unsakarebel.

Tu la kata orang kalau tak try kita takkan tau keupayaan kita kan? So lani aku tengah gigih try segala macam jenis kek, tu yang masa-masa santai agak terhad selain keja rumah melayan anak-anak dan bapaknyer...

Nanti aku dah bertambah rajin dan bertambah pandai manage time boleh la aku load gamba2 kek yang aku dah buat tu. Ni ha seketul gamba kek tu, nama dia Butterscotch, i kira femes gak. Eh eh terload kat atas lak...hantam sajer. Terliur tak?

So takat ni la entri tergempar ni, ada masa aku update lagi.

Las but not least, Semoga Kalian Semua Happy-Happy selalu..

No comments:

Post a Comment