Click click My NuffnangX

Sunday, January 8, 2012

Amani dah sekolah!


hai aunties, hai uncles, saya dah masuk darjah 1

Segala Puji bagi Allah, dan syukur padaNya kerana masih diberi nafas untuk melihat anak-anak membesar dan ke sekolah.

Pada 30 December 2011, si kecik aku Amani dah pun masuk darjah 1, dah besar dah anak umi ni. Bagi aku budak ni macam baby lagi coz dia ni sangat manja, sangat nak menempek ngan aku ja. Tengok la muka macam baby tu. Ramai kawan-kawan kakak dia dok geram tengok dia, selalu kacau dia kat school.

Tahun ni silibus tukar ke KSSR, macam susah jugak, makin terbeban la budak-budak ni. Yang tak best nya, si adik ni tak boleh la nak guna buku kakak dia coz silibus tak sama kan?

Walau macam mana pun, aku bernekad la nak jadi "cikgu tuisyen" budak-budak ni, tiap-tiap malam, paling kurang 1 jam.


Ni la dua puteri kesayangan aku, jadi anak-anak yang baik, pandai, dengar cakap cikgu bila di sekolah tau. Ramai teacher & kawan-kawan tanya "are they both twins?", sama ka? Kat mana yang sama? Aku tengok lain ja pun..yang sama cuma sepusatsepusing binti sama ja la..


Pada anak-anak, umi selalu mendoakan yang terbaik untuk both of you.

Loves,
umi kakak & adik

No comments:

Post a Comment