Click click My NuffnangX

Tuesday, November 3, 2009

My wishlist

hihihi..to all frenz!

hari demi hari, aku punya banyak keinginan, ntah kenapa tapi itulah kenyataannya. Kata orang, setiap keinginan tu mesti di sertakan dengan semangat dan azam untuk mencapainya. Aku? Aku tengah mencari semangat yang hilang itu, aku ada azam tapi belum cukup semangat. Semangat aku on off, ada masa aku begitu bersemangat, ada masa aku tercari-cari semangat itu. Ya, aku admit, aku masih kurang kenyakinan diri. Tapi uols tau tak, ada masa masa tertentu kita jadi manusia yang lemah dek kerna keadaan sekeliling? Aku salah sorang dari mangsa keadaan gak. Tanya la sapa2 pun sure ada yg jawap, pernah kan?

Korang nak tau apa wishlist aku?. uishhh..banyak bangat. Tapi let put first thing first, by priority la.
1) aku nk jadi fulltime housewife, pasal pa? of coz aku nak spend more time dengan anak2 aku, tengok depa membesar, belajar benda baru depan mata aku dan bukan dengar dari orang lain. Aku nak jadi wife yg rajin memasak utk hubby n anak2. Selama ni aku jarang masak atas sebab2 tertentu yg juga sebab keadaan. Aku nak bila hubby n anak2 balik, aku ada depan pintu untuk sambut depa balik.

2) aku nak jadi wife yang sentiasa cantik, sihat untuk Darling Hubby aku, so aku nak make over macam2 kat diri aku ni..tunggu fulus jer

3) aku nak keta baru 4WD, aku suka sgt CRV, dari kecik sampai lani, CRV tetap dihatiku. pasal pa CRV? of coz la sebab itu dah mmg aku suka dari dulu lagi, lebih besar utk anak2 aku nk buat havoc n dah tak payah nak gado2 bila nk travel psl berebut tempat nak tido.

4) aku nak rumah baru, sebab? rumah lani bukan tak selesa, mmg cukup selesa utk kami 4 beranak, tapi environment mcam dah tak best coz xdak jiran n ada pun balik tengah malam, keluar subuh sapie, mcm mana nk berkawan. Aku still minat rumah atas awan coz comey n senang nak menten.

5) aku nak jadi WMAH (working mother at home), nak tau pasal pa? ya la, takkan aku nak dok saja, aku pun nak la ada income sendiri bukan takat tunggu hubby bagi ja. Bak kata ahli politik, "menjana Ekonomi Keluarga". Aku nak jadi isteri dan ibu yang berwawasan yg dapat jadi contoh kat anak2 aku bila depa dewasa nanti. InsyaAllah

tak banyak kan wishlist aku? Memang tak banyak coz aku tak mau jadi manusia tamak. Jangan nanti orang kata, "yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran".

Aku mesti motivate diri sendiri utk mencapai semua wishlist aku. Doakan untuk aku frenz! Kata orang, kalau ramai yang mendoakan kita plus dengan doa dari diri sendiri InsyaAllah, akan dimakbulkan...Amin

aku mesti berjaya!

No comments:

Post a Comment