Click click My NuffnangX

Wednesday, November 4, 2009

9th Anniversary

Alhamdulillah dan Syukur tak terhingga pada Allah S.W.T atas kurniaan, rahmat dan kesempatan ini. 

Hari ni 4 Nov 2009, genap 9 tahun aku dan Darling Hubby kawen. Alhamdulillah. 
Aku bersyukur kerana di kurniakan seorang suami yang baik hati, bertanggunjawap dan menyayangi aku seadanya. Walaupun Darling Hubbyku bukan seorang yg romantik tapi dia ada cara dia sendiri untuk tunjuk kasih sayang dia pada aku. Sembilan tahun kami menjalani hidup sebagai suami isteri memberi aku banyak pengalaman, suka duka, pahit dan manis.
Aku bersyukur kerna kesabaran kami memberi kami satu pengalaman indah dalam kehidupan berumah tangga. Kami juga tidak lari dari salah faham, namun kami tangani dengan rasional. 
Semoga Allah S.W.T memberi kami peluang melayari bahtera perkahwinan ini hingga ke akhir hayat kami....Amin

Syukur juga, kerna kami dikurniakan anak-anak yang comel dan bijak. Mereka lah lambang kasih sayang kami berdua. Hidup kami lengkap dengan kehadiran mereka, our princesses. Syukur.

Pada suamiku, Terima Kasih kerna menjadi suami yang hebat dimataku! Suamiku, seorang insan yang selama ini begitu sabar melayan kerenahku, kekusutanku dan kecerewetanku. Thanx Darling! No words best describe how much I appreciate this, dear Hubby. 

Kalau dikira dari zaman bercinta dulu, hari ni masuk 16 tahun kami kenal. Kami bercinta selama 7 tahun sebelum berkahwin. Kami kenal sedari kami muda remaja, kami gaduh sama-sama, kami mencari kejayaan dalam hidup juga bersama. Alhamdulillah, memang kami ditakdirkan bersama.

Ku akui, aku bukanlah seorang isteri yang sempurna segala galanya, namun aku terus berusaha untuk menjadi seorang  isteri yang hebat di mata suamiku. Aku isteri yang juga seperti orang lain, yang ada perasaan cemburu, takut dan sedih. 
Aku cemburu aka hangin bila ada yang mengada ngada dgn suamiku
Aku takut bila manusia lain datang menganggu hidup kami
Aku sedih bila sesuatu terjadi di depan mataku tapi aku tak mampu buat apa apa
Itu adalah perasaan aku yang aku yakin semua orang juga berperasaan begitu. Kenapa? Kerana kita sebagai isteri begitu menyanyangi suami dan rumahtangga kita.

To my Darling Hubby, I Love You with All my heart! Only death can tear us apart. Harapan aku, semoga ikatan suci ini menjadi kekuatan untuk kami terus bersama.

PadaMu Ya Allah, Engkau Teguhkanlah kesetiaan kami berdua walau di mana saja kami berada, jauhkan kami dari hasad dengki dan khianat manusia dan lindungilah kami dari syaitan yang direjam...Amin

2 comments: