Click click My NuffnangX

Tuesday, May 25, 2010

Rezeki anak-anak

“DAN di antara rahmat pemberian-Nya. Dia menjadikan untuk kamu malam dan siang (silih berganti) supaya kamu berehat padanya dan supaya kamu berusaha mencari rezeki daripada limpah kurnia. Dan juga supaya kamu bersyukur.” (al-Qasas: 73)

salam,

Lama nar aku tak update kan kan? Penyakit M dah melanda la....><

One thing yg aku nak cakap kt sini is, aku bersyukur yang amat sangat atas rezeki yang aku dapat dan akan dapat tak lama lagi, Alhamdulillah. Rezeki anak-anak aku. Banyak mana pun RM yang bakal aku dapat akan ku bujet dan plan betul-betul for future....Syukran. 

Dan sebagai manusia biasa, aku mohon agar Allah S.W.T pelihara aku dari sikap boros dan berlebih-lebihan. Ya la kan, rezeki yang datang tu bukan untuk dibuang cam tu jer. Buat/beli apa yang perlu, first thing first la, mana yang tak patut harus zassssSSS kan ajer, jangan dok hover-hover guna RM tu.


First thing yg come across my mind bila dapat perkhabaran gumbira ni is, S.E.T.E.L.U.T.A.N.G...bebas dari utang maka bebas idup ni. Besar atau kecik utang tu bukan persoalan coz utang tetap utang.

Second of coz for my 2 princess, their education, saving, sakit demam etc.

Third family's savings

Fourth Raya, bukan nak menunjuk-nunjuk tapi nak la prepare awal-awal for them.

tu saja la at tis moment, ni sure ada yg tanya, xde ke utk diri sendiri? Ish2....aku sebenarnya tak tau la apa yg aku nak, handbag? purse? shoes? baju-bajuan? ntah la, so far aku xdak la nak tambah koleksi semua tu..

nanti la kot aku pikir-pikir balik...



"Ya Allah... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami mengikuti yang benar itu. Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar dan permudahkan kami meninggalkannya."


Aku yang bersyukur

No comments:

Post a Comment