Click click My NuffnangX

Monday, February 8, 2010

Dialog si adik dgn jiran sebelah...

Lokasi: Rumahku syurgaku
Waktu: 9pm
Tarikh: 6Feb 2010

Pelakon utama, si amani@adik
Pelakon Tambahan: jiran sebelah 

Masa tu aku n hubby kt dlm rmh la, tgk tv.  FYI, rumah aku ni apartment je, so our main door attach tp ada grill in between la, takat nk mengepo apa org buat boleh la jugak..ngeh3

Alkisah, malam tu jiran aku ni Chinese so nk dekat CNY ni depa sibuk la nak cuci rumah kasi bersih kan. Arakian, si adik ni dah dengar jiran sebelah dok membasuh entrance rumah dia. So dengan keponya adik buka pintu dan terus keluar. 
Dengan politenya dia greet jiran tu.."Hi Aunty" maka bermulanya dailog antara adik dan jiran tersebut.

Adik: Aunty buat apa?
Jiran: cuci rumah..kamu sudah makan?
Adik: dah...

kebetulan si jiran ni pakai short pant..ye la dia kan non muslim, paham paham la kan..

Adik: (sambil memegang seluar tido yg dipakainya).... Aunty xdak seluar panjang ka?
Jiran: (senyum kambeng yang blurr...)

aku n hubby kat dalam dok kehkehkeh dah bila dengar soalan power si adik ni..lepas tu diam sejenak

shrottshreehhh si jiran dok memberus entrance dia...

Adik: aunty boleh ckap cina ka? (ayo adik, kawan tu kan cina...lagi mau tanya)
Jiran: boleh la, pasal apa leh?
Adik: aunty cakap la cina...(kihkih...adaik adik..over tau)
Jiran: ni hao ma?
Adik: apa tu aunty?
Jiran: apa kabar...
Adik: lagi aunty...
Jiran: &**((^%$$#.. (part ni aku pun tak tau nk sebut daa...)
Jiran: tunggu arr..mau masuk dalam sekijap
Adik: aunty aunty aunty..(kena sound dgn aku lak "adikkkkkkk masuk!".)
 
ada part yang aku tak dengar sangat...tapi..part ni paling best. After few minutes, jiran ni pun kuar balik. Kebetulan kt entrance aku ada la babycot yg aku nk let go.

Jiran: ini apa?
Adik: ni baby punya...
Jiran: ooooo..
Adik: aunty ada baby?
Jiran: Belum ada
Adik: bila?
Jiran: tak tau lagi..
Adik: cobaan...

masa ni aku n hubby dah nak pecah perut dok gelak soalan maut tu...waahhhkahkahkah! Adoi la adik, ntah sapa yg ajaq dia dok kepo macam tu..ish ish...

dah penat gelak...
last last hubby aku take over "adikkkkkk masuk cepat kalau tak abah lock door!"

Adik: ok, bye aunty.
Jiran: bye

aduh...bijak sungguh si kenit ni soal ala ala mami jarum..
aku n hubby pun tak sangka dia boleh tanya soalan yg bersambung macam tu...

adik adik...

No comments:

Post a Comment